جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-17
کد خبر: 1115 |
تاریخ انتشار : 01 تیر 1401 - 10:12 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

در حالیکه مدتهاست شهرداریهای مختلف شهرهای #پرند، #نصیر_شهر#نسیم_شهر،#صالحیه و#گلستان مشغول #کلنگ زنی و انجام پروژه هایشان هستند، این اتفاق در رباط کریم هنوز گویا به طور جدی آغاز نشده است. هرچند شهرداری رباط کریم با متمم بودجه ۱۴۰۰ فعالیتهای عمرانیش را انجام می دهد اما طرحهای عمرانی ۱۴۰۱ آن به دلیل اینکه هنوز لوایح پروژه […]

در حالیکه مدتهاست شهرداریهای مختلف شهرهای #پرند، #نصیر_شهر#نسیم_شهر،#صالحیه و#گلستان مشغول #کلنگ زنی و انجام پروژه هایشان هستند، این اتفاق در رباط کریم هنوز گویا به طور جدی آغاز نشده است.

هرچند شهرداری رباط کریم با متمم بودجه ۱۴۰۰ فعالیتهای عمرانیش را انجام می دهد اما طرحهای عمرانی ۱۴۰۱ آن به دلیل اینکه هنوز لوایح پروژه هایش از سوی شورا ابلاغ نشده، کماکان معطل مانده است.

قطعا پاسخگوی این پرسش باید رئیس شورای شهررباط کریم می‌بود، اما علیرغم تماس چندین باره موفق به انجام مصاحبه با وی در این باره نشدیم.

لذا در تماس با محمود #معبودی؛ سخنگوی شورای‌رباط کریم وی گقت: شورا درباره بودجه ۱۴۰۱ هنوز چیزی را شروع نکرده است و فعلا در مرحله بارگذاری مناقصاتیم.

وی در ادامه با بیان اینکه لوایح توسط شورا در اردیبهشت ماه مصوب شده و کمیته انطباق به آن ایراد گرفته است در ادامه افزود: اصلاحات دوباره ای بر روی لوایح پروژه ها انجام و به کمیته انطباق ارجاع شد که باید کمیته انطباق آن را تایید کرده و برگرداند تا مناقصه آن بارگذاری شود.

اما پریسا #اینانلو عضو دیگر شورای رباط کریم گفت: علت تاخیر این بود که شورا مصوب کرد تا لوایح  عمرانی ارائه شده شهرداری در فروردین ماه، مجدد بررسی شود و لذا این لوایح پس‌از ارسال به شورا و کمیته انطباق، دوباره بازگردانده شد که شورا در این باره رفع ابهام کرد و به همین دلیل این پروسه طولانی شد.

وی درباره اینکه چه زمانی لوایح نهایی شده وشهرداری قادر به برگزاری مناقصه و عقدقرارداد و انجام پروژه هاست، در ادامه خاطرنشان کرد: درصورت نهایی شدن تایید از سوی کمیته انطباق و بازگشت آن به شورا، پروژه ها تا پایان تیرماه اجرایی می شوند.

اما هر چند تقریبا یک سوم از سال گذشته وهنوز شورای رباط کریم نتوانسته، لوایح پروژه های عمرانی شهرداری را جهت انجام پروژه نهایی کند، لذا حال که شرایط به این سمت وسو رفته که پروژه ها با تاخیر اجرایی شوند، نمی توان قصور تاخیر در انجام پروژه ها را به شهرداری نسبت داد.

از طرفی شهرداری رباط کریم هیچ پروژه ای را بدون عقدقرارداد انجام نمی دهد و از آنجایی که برای انجام پروژه، پروسه طولانی مدتی را شاهدیم که شامل درج #مناقصه-#مزایده، بارگذاری در سامانه، شرکت پیمانکاران در مناقصه، اعلام برنده، عقد قرارداد با وی و نهایتا انجام پروژه می شود، این زمان نیز به چندماهی که به تاخیر افتاده، اضافه می شود.

به همه موارد فوق باید نهضت آسفالت را افزود که ۷۰ درصد از بودجه عمرانی شهرداری #رباط_کریم را به خود اختصاص داده است و بهتر بود شورا برای اینکه پروژه های سال سریعتر به سرانجام برسد، درصدد اخذ چنین تصمیم و مصوبه ای برای همه پروژه ها نمی شد و براساس شیوه های سایر شوراها وشهرداریهای کشور به صورت موردی لوایح عمرانی شهرداری را بررسی می کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط عمارت نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید