یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-28
کد خبر: 1994 |
تاریخ انتشار : 09 آذر 1402 - 21:40 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مدتی است از عزل ونصب شهرداران چاردانگه روی خط خبری مدیریت شهری جاخوش کرده است و در واقع علت عزل و نصب چندباره عفیفی و واژیر در افکار عمومی شهرستان اسلامشهر و شهرچاردانگه تبدیل به سوال شده که چرا این همه عزل ونصب شهردار در شورای شهر چاردانگه اتفاق افتاده است؟

برای تنویرذهن مخاطبان و افکار عمومی گفتگویی با حسین واژیر و محمد عفیفی دو شهرداری که چندین بار توسط شورا عزل ونصب شدند انجام دادیم که ابتدا گفت وگوی عمارت نیوز با حسین واژیر؛ سرپرست فعلی شهرداری چاردانگه منتشر می شود و در اخبار بعدی گفتگو با عفیفی.

لطفا درباره تکرار عزل ونصب روی داده درشهرداری چاردانگه توضیح می دهید؟

واژیر: مردادماه سال گذشته عدم احراز شهردار قبلی به شورا ابلاغ شد اما وی دستور موقت از دیوان عدالت اداری می گیرد و به عنوان سرپرست شهرداری مشغول به کار می شود.

۳‌ماه از این قضیه می گذرد و شورای شهر شهردار چاردانگه را انتخاب می کند.درست دو روز بعد از اینکه، حکم فرآیند شهردار تائید می شود دیوان عدالت اداری می گوید من نگفتم شهردارجدید انتخاب کنید بلکه شهردار سابق را تثبیت کنید.

سه شنبه هفته گذشته به من اعلام شد که آقای استاندار حکم انتصاب شهردار را برای آقای عفیفی صادر کردند.با وجود کش و قوس فراوان بنده علیرغم میل باطنی و در راستای حاکمیت قانون گفتم چشم.

اما بعد با توجه به عدم احراز شرایط چهارگانه آقای عفیفی و براساس تبصره ۴ ذیل ماده ۸۰ قوانین شوراها هرگاه مسجل شود شهرداری احراز خود را از دست داده است از جمله مبانی اعتقادی یا مدرک تحصیلی، شورا شهردارش را می‌تواند عزل کند و لذا شورای شهر چهاردانگه جلسه فوق العاده‌ای روز جمعه برای عزل وی گذاشت.

عفیفی سه روز مَشغول به کار بود نه یک روز

آیا آقای عفیفی می‌دانست که شرایط احراز نداشته است و دوباره وی را انتخاب کردند؟

واژیر: البته مراجع ذی‌ربط، اداره کل حراست استانداری این نکته را بارها تذکر داده بودند که وی شرایط احراز را ندارد اما تاکید دیوان عدالت اداری این بود که وی به عنوان شهردار منصوب شود که این سه روز به عنوان شهردار مشغول به کار بود.

دستگاههای مختلف درانتخاب شهردار دخالت می کنند

اما این عزل و نصبها بیشتر شائبه ایجاد کرده است؟

واژیر: موضوع حواشی بحث عزل و نصب شهردار نیست و به شورای شهر ربطی ندارد دستگاههای مختلف این وسط می خواهند بیایند نقش بازی کنند.

دخالت سایر دستگاهها در کجای قانون تصریح شده است؟

واژیر: شورای شهر است که تعیین می کند که شهردار انتخاب کند خوب یا بد. اگر بد است بیایند شورا را منحل کنند و بگویند شورا حق عزل و نصب شهردار را ندارد. شورا امروز من را منصوب کرده ممکن است فردا من را عزل کند من باید قبول کنم و بروم. این حرفها نیست که بخواهم با زور و ارتباط خودم را به شهر و شورا تحمیل کنم وبخواهم برنامه ای را پیاده کنم.

آیا شورای شهر با انتخاب فرد دیگری می تواند کار کند؟

گفته شده شورا با کنارگذاشتن عفیفی و انتصاب شما به عنوان سرپرست به دنبال شهردار جدیدی است. این وسط گویا به نظر می رسد هم شما و هم آقای عفیفی از قلم افتاده اید؟

واژیر: شورای شهر کاملا مختار، مخیر و مستقل است هر شهرداری را بخواهد انتخاب کند امروز بنده را انتخاب کرده و فردا ممکن است من را نخواهد.

درمورد چاردانگه گویا فرمانداری واستانداری به تصمیم شورا گردن نهاد اما دربرخی شهرها با این موضوع کنار نیامده اند آیا این می تواند الگویی برای سایر شهرها باشد؟

واژیر:  شورای شهر خواستهای مردم را از شهردار مطالبه می کنند و کسی نمی خواهد بیاید این وسط نقش بازی کند شورای شهر وظیفه پاسخگویی به مردم را دارد. آیا شورای شهر با انتخاب کس دیگری می تواند کار کند؟

همان نهادی که صلاحیت بنده را تائید کرده صلاحیت آقای عفیفی را تائید نکرده است آیا او یا من باید گردنکشی کنیم؟

و در پایان؟

واژیر: نتیجه استعلام از مراجع چهارگانه آقای عفیفی منفی است کاش یکبار دوستان دیوان عدالت اداری بنشینند و قانون منع بکارگیری افراد در مشاغل حساس را مطالعه کنند. طبق این قانون اگر انتصابی برخلاف استعلامهای لازم صورت گیرد آن حکم لغو و مرتکبین به محرومیت اجتماعی درجه ۵ مطالعه کنند.

همان نهادی که صلاحیت بنده را تائید کرده، صلاحیت آقای عفیفی را تائید نکرده است آیا وی یا بنده باید گردنکشی کنیم؟ باید بگوید می روم از فلان جا نامه می آورم؟!

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط عمارت نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید