پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-16
کد خبر: 1297 |
تاریخ انتشار : 13 تیر 1401 - 7:26 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

لذا به نظر می‌رسد تعامل درستی توسط شهرداری #تهران در تهیه قیر و شن و ماسه از تولیدکنندگان با #شهرداری تهران صورت نپذیرفته و بسیاری از #مناقصات بدون شرکت کننده و بی نتیجه می‌ماند، و شهرداری تهران را مجبور به خرید مصالح و قیر نامناسب نموده که موجب افت کیفیت #آسفالت تولیدی گردیده است.

قیر زدگی یکی از ایرادات آسفالت‌های اجرا شده است. در این حالت یک لایه نازک قیر بر روی سطح جاده تشکیل می‌شود که موجب براق شدن و لغزندگی، در هنگام بارندگی و یخ زدگی می‌گردد.
از دلایل قیر زدگی آسفالت، استفاده از قیر با گرانروی بالا در تولید آسفالت می‌باشد.
لازم به ذکر است گرانروی بالا یا همان شل بودن قیر می‌تواند به دلیل وجود آلاینده‌هایی از جمله گازوئیل و مازوت در قیر باشد.
از دلایل دیگر قیرزدگی، فضای خالی کم آسفالت بوده که به دلایل مختلف خصوصاً استفاده زیاد از قیر در هنگام تولید و یا مواد آلاینده همچون رس در شن و ماسه اشاره کرد.
مجددا در سال جاری شاهد هستیم که بسیاری از آسفالت‌های اجرا شده در سطح معابر و بزرگراه‌های شهر تهران دچار مشکل قیر زدگی در زمان کمی بعد از اجرا شده‌اند و از آن جمله می‌توان مطابق تصویر زیر به بزرگراه فتح اشاره نمود که تنها پس از گذشت چند روز از اجرا، دچار قیر زدگی گردیده است.
لذا به نظر می‌رسد تعامل درستی توسط شهرداری #تهران در تهیه قیر و شن و ماسه از تولیدکنندگان با #شهرداری تهران صورت نپذیرفته و بسیاری از #مناقصات بدون شرکت کننده و بی نتیجه می‌ماند، و شهرداری تهران را مجبور به خرید مصالح و قیر نامناسب نموده که موجب افت کیفیت #آسفالت تولیدی گردیده است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط عمارت نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید