یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 2025 |
تاریخ انتشار : 06 اردیبهشت 1403 - 21:39 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

منطقه بازارک یا محله کلکو را هر جور که حساب کنید از ۱۰ سال پیش تاکنون پاکسازی، ساماندهی و نخاله برداری و در نهایت تسطیح  زمین‌های خالی در این محل انجام شد یا نظافت ، جدولگذاری، خاکبرداری وحتی آسفالت معابر.

کارهایی که همه اینها یکجا در زمان حال شهرداری رباط کریم آنها را انجام می دهد، اما علاوه بر این موارد کار توسعه ای که سالها دست به دست می شد و احتمالا معارضان زمین باعث شده بودند اینکار به تعویق بیفتد خارج کردن این محله از بن بست است.

البته قول رفع معارض زمینهای بازارک کماکان از خیلی وقت پیش داده شد ولی با تعامل اله یاری با خرده مالکان معارض زمینهای این منطقه رفع شد.

احداث و بازگشایی معابر، خروج محلات از بن بست و روان سازی رفت و آمد را می‌توان نشانه بارز ساخت شهر مدرن دانست.

اینکار که در راستای تداوم اجرای طرح های عمرانی برای رفع گلوگاه‌های ترافیکی و روان سازی عبور و مرور  انجام می شود یکی از اولویت های مهم مدیریت شهری است که‌ موجب آسایش شهروندان، ارتقای سطح زیست پذیری شهری و همچنین جلوگیری از اتلاف منابع انرژی می‌شود.

در واقع به گفته شهردار رباط کریم هدف از ساخت معابر جدید، خروج کامل منطقه بازارک از بن بست و تسهیل تردد در این شهرک است. یکی از این معابر خیابان امامزاده محمد تقی (ع) تا بلوار آدینه را به هم متصل می‌کند.

اجرای عملیات بازگشایی و احداث معبر ۱۶ متری بهاران نیز در محله بازارک از دیگر کارهای توسعه ای شهرداری رباط کریم است که این گره کور را بالاخره پس از سالها با تصمیم شورا وشهرداری رباط کریم باز می کند.

همچنین اتصال خیابان نیستان بازارک به بلوار امام خمینی نیز از دیگر معابری است که دسترسی مردم به بلوار امام خمینی را تسهیل می کند.

گرچه اتصال خیابان نیستان  بازارک به بلوار امام خمینی(ره) سالها منفعل مانده بود و مردم مجبور بودند برای دسترسی از این معبر به بلوار امام خمینی وقت و انرژی زیادی را صرف کنند اما با تدوین طرح جامعی در راستای تعریض معابر و روان سازی ترافیک شهری معبر بازارک نیز به بلوار امام خمینی متصل می شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط عمارت نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید