چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-15
کد خبر: 1913 |
تاریخ انتشار : 25 مهر 1402 - 11:49 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

محمد محمدی- مدتهاست که مشکل اراضی نیکان با جلسه و نشستهایی بین مسئولان بالا و پایین شد، اما مشکل این اراضی حل نشد که نشد.

اما امروز استانداری گویا شاهد تجمع سهامداران پروژه نیکان صالحیه در مقابل ساختمان بلند و سایه دارش بود. برای روشن شدن ابعاد این قضیه خبرنگار عمارت نیوز- مرجع تخصصی شهرداری وشوراهای کشور- گفتگویی با عبدالله نوحی؛ فرماندار بهارستان انجام داد که در ادامه می آبد:

علت اینکه مشکل اراضی نیکان کماکان پابرجاست، چیست؟

نوحی: مشکل تعاونی نیکان قابل حل است و هیئت امنا پا پیش نمی گذارند این اراضی مشمول منع فروش است . در واقع نماینده رئیس جمهور هم که صحبت کرد و آقای استاندار هم حضور داشت، من راهکار هم ارائه دادم که هم آقای رئیس جمهور و استاندار دستور دادند که پیگیری شود.

راهکارتان چه بود؟

نوحی: راهکار اینست که با نهضت ملی مسکن با همان شرایطی که با شهرداری توافق شده است با همان شرایط توسط دولت و در قالب طرح نهضت ملی مسکن توافق انجام شود به طوری که سرانه‌ها حفظ و تحویل دستگاه مربوطه شود.

هیئت امنا با این طرح موافقت کرد؟

نوحی: نمیدانیم چرا هیئت امنا اصرار دارد که این کار انجام نشود  به دلیل آنکه این اراضی مشمول منع فروش و دارای رای کمیسیون ماده ۵ است امکان توافق با شهرداری وجود ندارد زیرا ماده ۵ صادر شده است.

یعنی اگر کمیسیون ماده ۵ انجام نمی شد، قابل حل بود؟

نوحی: اگر کمیسیون ماده ۵ صادر نمی‌شد شاید می‌شد کاری کرد ولی این رای کمیسیون ماده ۵ را دارد و با آن مخالفت شده است علی رغم مخالفت رای کمیسیون ماده ۵ در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ متاسفانه در سال‌های گذشته توافق دیگری انجام شده است.

اعضای تعاونی چطور؟ آنها راضیند این طرح اجرایی شود؟

نوحی: خود اعضای تعاونی نیکان به اداره مسکن و شهرسازی رفتند و اعلام آمادگی کردند و گفتند بحثی نداریم با چه کسی توافق می‌شود حتی در مورد متراژ آن هم توافق کردند و گفته اند حتی ۱۰ متر کمتر یا بیشتر بحث آن مطرح نیست اما متاسفانه از مشخصات زمین اطلاع دقیقی نداریم و آقایان هیئت امنا هم اطلاع دقیقی در این باره به ما نمی‌دهند.

اما چندی پیش برخی رسانه‌ها به نقل از یک مدیر شهری گفته اند فرماندار بهارستان مانع این قضیه بوده‌ است؟

نوحی: خیر ابدا اینگونه نیست. در آن جلسه هم گفتم که اگر شهردار صالحیه این حرف را زده حرف غلطی زده است مگر  می‌شود من به عنوان مسئول نخواهم مشکل مردم حل شود من از خدا می‌خوام که این مشکل حل شود.

پس مشکل چگونه قابل حل است؟

نوحی: این وسط هیئت امنا باید جلو بیایند هیئت امنا هست که سند در اختیار دارند بنده کاره‌ای نیستم من هم تصویب می‌کنم. ما با مسکن و شهرسازی صحبت کردیم که این اراضی اگر در قالب طرح نهصت ملی مسکن انجام شود بسیاری از مزایای ان از جمله معافیتهای عوارض شهرداری به اعضایش تعلق می گیرد. حال شما تا آخرش را بخوانید که چه کسی نمی گذارد این اتفاق رخ دهد!!!

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط عمارت نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید