یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-19
کد خبر: 1733 |
تاریخ انتشار : 13 مرداد 1402 - 20:47 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

در حالیکه سه عضو دقیقه نودی شورای شهر صالحیه پس از اعتراض در دیوان عدالت اداری و قرار نهایی دیروز خوش وخرم معارفه شدند، اما تائید دوباره این سه تفر حرف وحدیثهای فراوانی را در بین افکارعمومی صالحیه و بهارستان در پی داشته است!

اواخر سال گذشته بود که یکی از شعبات دیوان عدالت اداری ،آقایان مهدی دهقان،جابر پناهی و خانم مریم شکری را از حضور در شورای اسلامی صالحیه محروم کرد و به دنبال آن حسین ناموران، بهبود اسدی و یحیی محرم نژاد جایگزین آنها شدند.

طی چند ماه اخیر گویا در همان شعبه قبلی دیوان عدالت اداری رای قطعی مجددا تصمیم به ورود سه عضو پیشین شورای شهر صادر کرد تا اعضای علی البدل بصورت زودهنگام از پارلمان محلی خداحافظی کنند.

اما باگ قضیه اینجا بود که اولا پرونده ای که یکسال پیش اعاده این سه عضو دقیقه نودی را رد و رای قطعی به نفع سه عضو علی البدل یعنی ناموران، اسدی و محرم نژاد صادر شده بود دوباره با پرونده و احتمالا مستندات قبلی رای پیشین را ابطال کرده است.

در واقع در حکم داده شده به نفع سه عضو دقیقه نودی به ماده ۶۳ بند ج تبصره ۳ قانون انتخابات شوراها تکیه کرده بود، اما در آن به تبصره ۴ اشاره ای نشده است.

در تبصره ۴ ماده ۶۳ قانون انتخابات شوراها آمده است که کاندیداهای رد صلاحیت شده در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر می توانتد ظرف مدت ۴ روز از ابلاغ رد صلاحیت طبق نامه هیئت نظارت استان با ابلاغ فرمانداری برای تائیدیه به هیئت مرکزی‌ مراجعه کنند.

اما در شهرهای زیر۲۰۰ هزار نفر مانند شهرصالحیه کاندیداهای رد صلاحیت شده تنها باید تائیدیه خود را از هیئت نظارت استان اخذ کنتد و اجازه ندارند به هیئت نظارت مرکزی مراجعه کنند.این در حالیست که گفته شده این سه عضو دقیقه نودی برخلاف تصریح قانون تائیدیه نهایی شان را از هیئت نظارت مرکزی گرفتند.

از سویی یکی از این سه عضو دقیقه نودی در زمان شرکت در انتخابات شورای شهر، حکم نظارت قضایی داشته و از اشتغال در مشاغل مرتبط به مدت ۶ ماه منع شده است و حتی نمی توانسته وارد انتخابات شود اما این نکته مهم در دادنامه ها ذکر نشده است.

همه این موارد دست به دست هم داده تا این شائبه ایجاد شود که پس چگونه این سه عضو دقیقه نودی علیرغم تناقضهای ذکر شده دوباره به شورای شهر صالحیه راه یافته اند! این پرسشی است که شابد آینده بتواند به آن پاسخ درستی دهد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط عمارت نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید