دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 1181 |
تاریخ انتشار : 05 تیر 1401 - 17:01 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

در صورت ممانعت مالک از انجام تکلیف قانونی عوامل شهرداري در رفع خطر (اجرای بند ١٤ از ماده ٥٥ ) مراتب صورتجلسه و بانضمام سوابق مربوطه جهت اخذ دستور قضايي ارسال می شود.

به استناد بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها ” اتخاذ تدابير مؤثر و اقدام لازم براي حفظ شهر از خطر سيل و حريق و همچنين رفع خطر از بناها و ديوارهاي شكسته و خطرناك واقع در معابر عمومي و كوچه ها و اماكن عمومي و دالانهاي عمومي و خصوصي و پركردن و پوشاندن چاه ها و چاله هاي واقع در معابر و جلوگيري از گذاشتن هر نوع اشياء در بالكن‌ها و ايوان هاي مشرف و مجاور به معابر عمومي كه افتادن آنها موجب خطر براي عابرين است و جلوگيري از ناودان‌ها و دودكش‌هاي ساختمان‌ها كه باعث زحمت و خسارت ساكنين شهرها باشد.
تبصره- در كليه موارد مربوط به رفع خطر از بناها و غيره و رفع مزاحمت هاي مندرج در ماده فوق ، شهرداري پس از كسب نظر مأمور فني خود به مالكين يا صاحبان اماكن يا صاحبان ادوات منصوب ابلاغ مهلت دار متناسبي صادر مي نمايد و اگر دستور شهرداري در مهلت معيين بموقع اجرا گذاشته نشود شهرداري رأساً با مراقبت مأمورين خود اقدام به رفع خطر يا مزاحمت خواهد نمود و هزينه مصروف را باضافه صدي پانزده خسارت از طرف دريافت خواهد كرد.
مقررات ‌فوق ‌شامل‌كليه اماكن عمومي مانند سينماها،گرمابه‌ها، مهمانخانه‌ها ، دكاكين،قهوه‌خانه‌ها،كافه‌رستوران ها، پاساژها و امثال آن كه محل رفت و آمد مراجعه عمومي است نيز مي باشد.”
مامورین ابلاغ موظفند وفق آیین دادرسی(مبحث ابلاغ)  برگ اخطاریه و ابلاغ را به متخلف(مالك)، یا بستگان درجه يك نامبرده شامل پدر- مادر- همسر- خواهر ،برادر وفرزند (بشرط احراز سن قانوني)- همچنين شريك وي  تحويل نمايد.
چنانجه دسترسي به هيچ يك از افراد، شامل خود متخلف و یا بستگان درجه يك نامبرده ميسر نشد؛ مامورا  ابلاغ موظف به الصاق ابلاغيه به درب محل، ب صورتي كه به سهولت قابل رويت باشد، مي باشد. (ازالصاق اوراق مستندسازی لازم بعمل آید)
شهرداری حسب تشخیص نوع خطر و چگونگی رفع آن توسط ماموران فنی خود ( تخریب یا بازسازی یا حصار کشی و یا ….) مبادرت  به اقدام لازم  و شایسته می نماید.
در صورت ممانعت مالک از انجام تکلیف قانونی عوامل شهرداري در رفع خطر (اجرای بند ١٤ از ماده ٥٥ ) مراتب صورتجلسه و بانضمام سوابق مربوطه جهت اخذ دستور قضايي ارسال می شود.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط عمارت نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید