پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 1938 |
تاریخ انتشار : 28 آبان 1402 - 18:55 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

انتشار خبر رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری در پرتال تخصصی عمارت نیوز درباره خروج اعضای دقیقه نودی شوراهای سراسرکشور که به همه فرمانداران ابلاغ شده، جایی برای اِن قُلت باقی نمی گذارد.

پس از انتشار خبر وحدت رویه دیوان عدالت اداری مبنی‌ بر خروج دقیقه نودیها از شوراهای شهر ، تفسیر شخصی و شیرفهم کننده ای درفضای مجازی منتشر شد که وزن حمایتی در دفاع از برخی دقیقه نودیها در تفسیر آن سنگینی می کرد.

در هرحال برای تفسیر دقیق این خبر مرجعی دقیقتر و قابل دسترستر از مجریان رای عمومی که فرمانداریهای رباط کریم و بهارستان بودند، پیدا نمی شد.

فرماندار شهرستان بهارستان در گفتگو با عمارت نیوز-مرجع تخصصی شهرداری وشوراهای کشور گفت: در حال اخذ استعلام هستیم تا کار را انجام می دهیم تا ببینیم به چه شکل باید اجرایی شود.

عبدالله نوحی تغییرات اعضای دقیقه نودی شوراها را تنها منحصر به شورای شهر صالحیه دانست و در ادامه افزود فقط در شهرصالحیه جابجایی اعضای‌شورای شهر صورت می گیرد و در مابقی روستاهای بهارستان جابجایی نداریم.

فرماندار شهرستان رباط کریم نیز در گفتگو با عمارت نیوز توضیح داد که طبق قانون دیوان عدالت اداری وقتی رایی هیئت عمومی نشده است نمی شود به بقیه تسری داد ولی وقتی وقتی رایی عمومی شد لازم الاجراست.

به گفته امید احمدی قبلا عده ای رفتند وشکایت کردند ولی نتوانستند رای بگیرند اما اکنون چون رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری است در صورتی که محل مناقشه باشد یا فرمانداریها به این رای توجه نکنند ممکن است استانداری ورود کند.

بر اساس گفته فرمانداران رباط کریم و بهارستان، روال این است که رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری را بخش حقوقی وزارتخانه ها ابلاغ می کنند تا فرمانداریها بر اساس آن عمل کنند.حال اگر محل مناقشه باشد و فرمانداری اجرا نکند، فردی که شامل حال آن می شود می تواند از دیوان عدالت اداری رای بگیرد و با حکم دیوان، فرمانداری مجبور می شود رای را اجرا کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط عمارت نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید